מערכות FM בביה"ס – מדיק גרופ

כיצד מסייעות מערכות FM לשיפור השמיעה בזמן לימוד בבית הספר

יכולת השמיעה מאוד חשובה לילדים במסגרת הבית ספרית.  שמיעה טובה תורמת להצלחה בלימודים ולמעורבות חברתית מוצלחת.

אחת הבעיות המרכזיות בתנאי הלימוד בבתי הספר הינה הסביבה הלימודית הרועשת המאפיינת את כיתות הלימוד. הרעש הקיים בכיתות (דיפדוף, רחשים, פטפוט, גרירת כיסאות, רעש מזגנים וכו') ומחוץ להן מקשה על התלמידים לשמוע ולהבין את דברי המורה. מצב זה חמור באופן מיוחד עבור תלמיד הסובל מליקוי שמיעה. המרחק מהמורה והרעש הסביבתי אינם מאפשרים לו לתפוס בבירור את דברי המורה ובמהלך שיעור נוצר פער העלול לגרום לחווית למידה לא מוצלחת.

(SOUND TO NOISE RATIO (SNR  – הינו מדד יחסי העוצמה בין צלילי הדיבור לבין רעש הרקע. בזמן לימוד אנו זקוקים ליחס SNR טוב מהרגיל. תלמידים נחשפים לעיתים קרובות במהלך השיעור למידעים חדשים, שפה זרה, קצב לימוד מהיר, תרגול חשבוני – כל אלה מצריכים רמת ריכוז גבוהה ותפיסת דיבור טובה. ככל שעוצמת אות הדיבור של המורה תהיה חזקה מהרעש הסביבתי, תתאפשר תפיסת דיבור טובה יותר על ידי התלמיד.

מחקרים מראים כי אדם לקוי שמיעה זקוק לתוספת של 15dB ביחסי ה- SNR לעומת אדם שאינו לא ליקוי שמיעה הנמצא באותה סביבה. ילדים לקויי שמיעה זקוקים אף ל- 5dB נוספים ביחסי הצלילים מאחר והכישורים השפתיים שלהם נמצאים עדיין בתהליך רכישה והתפתחות. לכן, ילדים משלימים פחות ביעילות אינפורמציה שפתית חסרה בהשוואה למבוגרים.

מערכת ה- COMFORT DIGISYSTEM שפותחה במעבדות חברתCOMFORT AUDIOמאפשרת לתלמיד המתקשה בשמיעה יחסי SNR טובים, צליל חד וברור ותפיסת דיבור טובה של הנאמר בכיתה ללא תלות במקום ישיבה קרוב למורה. תלמיד המשתמש במערכת יכול לבחור מקום הישיבה. התלמיד המשתמש במערכת יכול לבחור מקום ישיבה בכל חלל הכיתה (אינו חייב לשבת קרוב למורה) ועם זאת לשמוע את דברי המורה באופן ברור ומובן כאילו הוא נמצא לידו.

במצב בו עוצמת הדיבור שווה לרעש הסביבתי (SNR=0), מערכת ה-FM DIGISYSTEMמשפרות את יחסי ה- SNR ב- 17dB.

במצבים בהם הרעש חזק מאות הדיבור ב- 10dB מערכת ה-  FM DIGISYSTEMמשפרות את היחס ב- 23dB.

 


Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support